top of page

PR- en mediastrategie voor iBanFirst in Nederland en België

iBanFirst, een fintech-platform voor valutabeheer en internationale betalingen, heeft als ambitie om dé expert in valutarisico’s en internationaal betalingsverkeer te zijn voor bedrijven die internationaal zakendoen. Het doel was helder: de reputatie in Nederland en België versterken, het merk positioneren als opinieleider en de zichtbaarheid vergroten in beide markten. iBanFirst schakelde KOROKI in voor strategisch advies en een proactieve aanpak. 

  

DE VRAAG  
 

“Hoe zorgen we ervoor dat iBanFirst niet alleen zichtbaar is, maar ook wordt herkend als dé expert in valutarisico’s en internationale betalingen? Wij willen strategisch advies en een aanpak die onze visie deelt en onze reputatie versterkt in Nederland en België.” 



 

HET RESULTAAT 
 

iBanFirst heeft een flinke stap gemaakt als opinieleider in Nederland en België. Het aantal mediapublicaties is aanzienlijk gestegen, met wekelijkse artikelen van senior experts op toonaangevende platforms. Door de professionalisering van het PR- en mediabeleid heeft iBanFirst een solide netwerk opgebouwd van journalistieke relaties. 

  




BASISVERHAAL > STRATEGIE EN MEDIASAMENWERKING > ZICHTBAARHEID EN REPUTATIEOPBOUW
 

De samenwerking begon met het aanscherpen van het kernverhaal van iBanFirst in onze ‘What’s your story?’-workshop. Dit verhaal vormde de basis voor een strategisch PR- en mediaplan, waarin een proactieve aanpak centraal stond 

  

In het eerste jaar lag de focus op Nederland, met de uitbreiding naar België in het tweede jaar. We richtten een vaste content- en media-agenda in om consistent in te spelen op marktontwikkelingen. Bovendien sloten we samenwerkingen met relevante platforms, gericht op bedrijven die internationaal zakendoen. 

  

Naast het ontwikkelen van een strategisch PR- en mediabeleid ondersteunden we iBanFirst bij het onderhouden van journalistieke relaties, het voorbereiden van pitches en het reageren op relevant nieuws. Wekelijks werden resultaten gerapporteerd en besproken in calls met de directie. 

  

Met deze aanpak met een strategische PR- en mediastrategie heeft de zichtbaarheid substantieel vergroot en daarmee de reputatie en marktpositie van de organisatie versterkt. 



Afbeelding: IBanFirst https://nl.ibanfirst.com/over-ons
Afbeelding: IBanFirst https://nl.ibanfirst.com/over-ons

  

''KOROKI luistert goed naar de klant en is pragmatisch in de samenwerking. Jeroen is daarnaast goed geconnecteerd met het medialandschap en gaat graag een stapje verder om de doelen van de klant te bereiken. Misschien een klein bureau buiten de randstad, maar wél eentje die zeer gedegen helpt aan het realiseren van grote doelstellingen. De mediatraining van KOROKI heeft ons ook geholpen onze boodschap beter over te brengen naar de verschillende media.''

 

Jeroen Hoevers, Regional Director Benelux & Germany  


MEER WETEN?

Wil je weten hoe wij jouw organisatie kunnen helpen met PR- en mediastrategie?



 

Comments


bottom of page