PR-campagne voor De Groene Clubweken
De Groene Clubweken draaien om de verduurzaming van voetbalclubs. Alklima / Mitsubishi Electric bundelde krachten met de KNVB om dit voor elkaar te krijgen. Tijdens de Groene Clubweken deelde Alklima tips en tricks, bood voetbalclubs concrete hulp en begeleiding aan bij verduurzaming en als kers op de taart konden deelnemers één van de drie all-electric warmtepompen van Mitsubishi Electric winnen. Wij mochten ons groene steentje bijdragen met externe communicatie en pr.
De vraag
“Help ons om media-aandacht te genereren voor de Groene Clubweken. We weten dat verduurzaming goed is voor het klimaat én de clubkas. Hoe brengen we dit verhaal over? Hoe maken we zoveel mogelijk mensen bewust van de mogelijkheden en versterken we tegelijkertijd onze reputatie als duurzame partner?”

Het resultaat
De Groene Clubweken hebben Alklima / Mitsubishi Electric gepositioneerd als expert op het gebied van duurzame klimaatoplossingen. KOROKI zorgde voor media-aandacht in landelijke en regionale kranten, versterkten de reputatie van Alklima als duurzame partner en hielpen voetbalclubs een stap te zetten richting een duurzamere toekomst.
Tactiek > warming up > goal!
Samen met het team hebben we de kernboodschappen, doelen en strategie scherp gekregen. We wisten dat doordachte pr-acties de sleutel waren. Het doel is niet alleen media-aandacht, maar vooral het opbouwen van langdurige relaties. De belangrijkste boodschap? Verduurzamen is niet alleen goed voor het klimaat, maar ook voor je portemonnee (of de clubkas).
De campagne werd opgedeeld in drie fasen. We begonnen met onderzoek naar de huidige stand van verduurzaming bij sportclubs. Voor persoonlijk contact en concrete tips en tricks werden er vijf clubavonden voor clubbestuurders georganiseerd in verschillende regio's. Daarnaast konden voetbalclubs meedoen aan de winactie voor één van de drie all-electric warmtepompen. De uitreiking van de warmtepompen werd gedaan door tv-presentator John Williams. Hij ging langs bij de winnaars in Utrecht, Zierikzee en Amersfoort.
De uitreiking en de campagne zelf zorgden voor een win-win-win: Alklima / Mitsubishi Electric en de KNVB versterkten hun positie, de clubs kregen meer aandacht en verduurzaming stond centraal.

Erwin Bonis, Marketing Manager Alklima / Mitsubishi Electric