PR- en mediastrategie voor iBanFirst in Nederland en België
iBanFirst, een fintech-platform voor valutabeheer en internationale betalingen, heeft als ambitie om dé expert in valutarisico’s te zijn voor bedrijven die internationaal zakendoen. Het doel was helder: de reputatie in Nederland en België versterken, het merk positioneren als opinieleider en de zichtbaarheid vergroten in beide markten. iBanFirst schakelde KOROKI in voor strategisch advies en een proactieve aanpak.
De vraag
“Hoe zorgen we ervoor dat iBanFirst niet alleen zichtbaar is, maar ook wordt herkend als dé expert in valutarisico’s en internationale betalingen? Wij willen strategisch advies en een aanpak die onze visie deelt en onze reputatie versterkt in Nederland en België.”

Het resultaat
iBanFirst heeft een sterke reputatie opgebouwd als opinieleider in Nederland en België. Het aantal media-publicaties is aanzienlijk gestegen, met wekelijkse artikelen van senior experts op toonaangevende platforms. Door de professionalisering van het PR- en mediabeleid heeft iBanFirst een solide netwerk opgebouwd van journalistieke relaties.
Verhaal > strategie en mediasamenwerking > zichtbaarheid en reputatieopbouw
De samenwerking begon met het aanscherpen van het kernverhaal van iBanFirst in onze ‘What’s your story?’-workshop. Dit verhaal vormde de basis voor een strategisch PR- en mediaplan, waarin een proactieve aanpak centraal stond.
In het eerste jaar lag de focus op Nederland, met de uitbreiding naar België in het tweede jaar. We richtten een vaste content- en media-agenda in om consistent in te spelen op marktontwikkelingen. Bovendien sloten we samenwerkingen met relevante platforms, gericht op bedrijven die internationaal zakendoen.
Naast het ontwikkelen van een strategisch PR- en mediabeleid ondersteunden we iBanFirst bij het onderhouden van journalistieke relaties, het voorbereiden van pitches en het reageren op relevant nieuws. Wekelijks werden resultaten gerapporteerd en besproken in calls met de directie.
De aanpak toont aan hoe een strategische PR- en mediastrategie niet alleen de zichtbaarheid vergroot, maar ook de reputatie en marktpositie van een organisatie transformeert.

''KOROKI luistert écht naar de klant en werkt op een pragmatische, doelgerichte manier samen. Jeroen beschikt over een sterk netwerk binnen het Nederlandse medialandschap en zet graag een stapje extra om de doelen van zijn klanten te realiseren. Misschien een klein bureau buiten de Randstad, maar wel één dat met grote toewijding bijdraagt aan het behalen van ambitieuze doelstellingen. En niet te vergeten: de mediatraining van KOROKI heeft ons aanzienlijk geholpen om onze boodschap scherper en effectiever over te brengen naar verschillende media.''
Jeroen Hoevers, Regionaal directeur Benelux en Duitsland IBan First