top of page
< Terug

Externe communicatiestrategie voor Shoeby

Shoeby is een familiebedrijf met diepe wortels in de Nederlandse mode-industrie. Hun verhaal is authentiek en verdient het om een breder publiek te bereiken. Toen Shoeby een nieuwe bedrijfsstrategie introduceerde, zag ze de kans om haar verhaal krachtiger en consistenter naar buiten te brengen. Shoeby vroeg KOROKI Communications om hulp bij het ontwikkelen van een heldere communicatiestrategie én het voorbereiden van de organisatie op tegenwind en crisissituaties.

De vraag

“Hoe brengen we ons verhaal op een manier die echt impact maakt? Daarnaast willen we voorbereid zijn op tegenwind en issues die horen bij een prominente positie in de markt. Kunnen jullie ons helpen met het ontwikkelen van een mediastrategie en reputatiemanagementplan?”

Jeugd VV De Meern.jpg
Het resultaat

Met een solide kernverhaal dat consistent wordt uitgedragen, een professionele mediastrategie en heldere aanpak voor reputatiebeheer, is de externe communicatie van Shoeby niet alleen consistenter, maar ook strategischer. Bovendien is de organisatie goed voorbereid op crisissituaties, met een helder plan voor reputatiemanagement en een stevig mediabeleid.

Het kernverhaal > mediabeleid > implementatie en evaluatie


We begonnen met het fundament: Shoeby’s kernverhaal. Tijdens de ‘What’s your story?’-workshop werkten we nauw samen met de familie en het team om de drie kernboodschappen te formuleren die het fundament vormen van hun communicatie. Vanuit deze basis ontwikkelden we een strategische communicatiekalender waarmee Shoeby het verhaal consistent en doelgericht naar buiten kon brengen.


Met een stevig fundament op zak richtten we ons op de professionalisering van het mediabeleid. We faciliteerden mediatrainingen om woordvoerders met vertrouwen en scherpte naar buiten te laten treden en ondersteunden de organisatie bij het opbouwen van relaties met journalisten. Daarnaast bereidden we Shoeby voor op mogelijke crisissituaties en begeleidden we hen tijdens interviews en gevoelige momenten. Deze aanpak gaf de organisatie de tools om strategisch en wendbaar te reageren op issues, zonder de controle over het kernverhaal te verliezen.


Gedurende de samenwerking van drie jaar bleven we betrokken bij de uitvoering en verfijning van de strategie. Zo zorgden we ervoor dat Shoeby niet alleen zichtbaar werd, maar ook voorbereid was op uitdagingen. Het resultaat is een communicatiestrategie die het merk versterkt en de organisatie veerkracht geeft.

''Shoeby is een bedrijf dat is gebouwd op vertrouwen en verantwoordelijkheid. Twee kernwaarden die Jeroen en zijn team zeer goed begrijpen. Dat is meteen de hoofdreden waarom we zo fijn samenwerken.''

Mitch van Deursen, CEO van Shoeby

Wil je weten hoe we jouw organisatie helpen met een externe communicatiestrategie of reputatiebeheer?

bottom of page