top of page

Over KOROKI

Nuchter met ambitie, betrokken met een frisse blik.

Wij zijn KOROKI Communications. Met een strategische visie en hands-on aanpak helpen we organisaties met complexe communicatie- en reputatie-uitdagingen. Of je nu een grote corporate, start-up, non-profit bent, of iets daar tussenin, wij staan voor je klaar om de juiste gesprekken te voeren. Gesprekken die leiden tot meer begrip, meer verbinding en vooral: beweging.  

Bij KOROKI geloven we niet in kortetermijnoplossingen. We zetten in op een langetermijnstrategie om een robuuste, geloofwaardige reputatie op te bouwen, zowel intern als extern. Ons ultieme doel? Onszelf overbodig maken. Want hoewel we graag samenwerken met onze klanten, vinden we het vooral belangrijk om zinvol, rechttoe rechtaan advies te geven, te helpen bij de implementatie ervan, en hen vervolgens in staat te stellen het zelf te kunnen doen.  

handbewegingen

Hoe we werken

Strategisch

​Wanneer je communiceert, heb je te maken met een heel ecosysteem van elementen die op elkaar inwerken en moeten worden meegenomen. Stakeholders, interne communicatie, externe communicatie, de maatschappij, KPI's en strategische doelstellingen, reputatie - het is nogal wat. Wij geloven dat, om te zorgen dat je communicatie doeltreffend is, er een integrale benadering nodig is die al deze facetten meeneemt. Alleen dan kunnen we een strategisch plan ontwikkelen dat resulteert in een sterke, geloofwaardige reputatie op de lange termijn. Intern en extern. 

.. met een hart voor maatschappelijke betrokkenheid

Organisaties navigeren in een wereld vol uitdagingen, met grote thema's en razendsnel veranderende percepties. Van kunstmatige intelligentie, de energietransitie, tot boze burgers en dalende Trust Index-scores. Dat zijn uitdagingen die je met communicatie alleen niet oplost. Maar met strategische communicatie en een integrale blik kunnen we wél een belangrijke rol spelen. Ons streven reikt verder dan alleen begrijpen wat er binnen een organisatie gebeurt; we houden ook een vinger aan de pols van maatschappelijke ontwikkelingen. Want wat je zegt, wat je doet, en hoe scherp je maatschappelijke 'antennes' zijn afgesteld - dat maakt verschil. 

Bij KOROKI werken we graag samen met organisaties die maatschappelijk betrokken zijn. En we bijten ons ook graag vast in de complexe uitdagingen om organisaties te helpen die graag (hun eerste) stappen willen zetten op dat gebied. Of het nu gaat om klimaat, sociaal-maatschappelijke kwesties, of digitale ontwikkelingen. We draaien niet om de hete brij heen bij het nemen van moeilijke beslissingen. En we werken graag samen met mensen die dat ook niet doen. 

.. en een gezonde dosis Brabantse nuchterheid.

Ons team van communicatie-experts heeft haar thuisbasis in de Boschstraat, middenin het bruisende hart van Breda. We staan voor no-nonsense, pragmatisch communicatieadvies en -ondersteuning. Advies en ondersteuning dat leidt tot de juiste gesprekken; die leiden tot meer begrip, meer verbinding en bovenal, beweging. Bij ons geen langdradige onderzoeken, vage aanbevelingen of holle corporate taal - wij leveren rechttoe rechtaan, effectief communicatieadvies én helpen bij de implementatie ervan. En als bonus serveren we daarbij graag een worstenbroodje (ook in vega variant). 

Schermafbeelding 2022-06-22 om 12.27.52.png

En zo is KOROKI geboren.

Op 1 december 2017 vertrok Jeroen Baardemans samen met zijn vrouw en hun tweeling voor de reis van hun leven. Begin 2018 zat Jeroen op een stoeltje naast de camper uit te kijken over één van de mooiste plekken op aarde: Lake Pukaki, Nieuw-Zeeland. In het immense, glasheldere, strakblauwe meer dobberde de 5-jarige tweeling met feloranje zwembandjes aan hun armen. Het is een cliché, maar het klopt wel: tijdens deze momenten vraag je je af waar je nu écht gelukkig van wordt. Voor Jeroen was dat zijn gezin. Maar ook zijn passie voor communicatie en het vertellen van het verhaal. Op een podium en daarnaast.   Terug in Nederland zegde Jeroen 5 maanden later zijn baan op. Tot verbazing van velen. Want je had toch een prachtige baan? Bij een bank? Klopt allemaal. Maar er zijn altijd honderdduizend redenen om iets niet te doen. Maar slechts één om het wel te doen. En dat is je gevoel volgen. Dus begon Jeroen aan een nieuw avontuur.   Achteraf was het die middag op een stoel naast de camper, op de oever van Lake Pukaki, toen Jeroen besloot écht werk te gaan maken van zijn passie voor het helpen van anderen bij het vertellen van het verhaal. De naam van zijn bureau moest dus wel iets met Nieuw-Zeeland te maken hebben: KOROKI Communications was geboren.   KOROKI betekent vertellen, spreken, in het Maori. En dat is wat KOROKI Communications doet: met het vertellen van het verhaal en de strategie erachter. Het verhaal dat beweging in verandering brengt. Want zonder beweging geen resultaat.

bottom of page