Dit voorjaar startten maar liefst drie nieuwe talenten in ons team: communicatieadviseurs Laura van den Berg, Luca Berkhout en senior pr- en communicatiestrateeg Simone van Hoof. Wat een feest! De koffie staat klaar om eens te komen buurten. Voor in de tussentijd vind je hieronder alvast een tipje van de sluier.
Pr- en communicatiestrateeg Simone
Allereerst iets over onze Antwerpse uit Nederland: Simone van Hoof (33). Zij werkte het afgelopen decennium aan een breed scala pr- en communicatievraagstukken; van corporate positionering en communicatiestrategievorming, nieuwswaardige product lanceringen en merkzichtbaarheidsplannen. Een hele mond vol, dus in het kort: alles wat met reputatie en strategische communicatie te maken heeft. Dat deed ze (interim) voor diverse adviesbureaus, de laatste 4 jaar als zelfstandig ondernemer en per 1 mei dit jaar met ons bij KOROKI Communications. Naast het werk voor onze opdrachtgevers, richt ze haar strategische pijlers op de productontwikkeling van ons bureau, want we blijven groeien.
Het liefst werkt Simone voor organisaties die groen en sociaal denken en doen, ze is daarbij niet vies van ingewikkelde kwesties: “De zakelijke markt is constant in beweging; diens leiders komen steeds vaker en sneller voor grote reputatie uitdagingen te staan. Vragen als ‘Wat vind ik als toonaangevende verzekeraar nou eigenlijk van de marktwerking in de zorg? Moet ik daar überhaupt iets van vinden?’ en ‘Mag ik claimen dat ik duurzaam ben als onze leveranciers fossiel produceren?’ zijn niet zomaar kwesties. Je gaat niet over een nacht ijs om ze helder en volledig te beantwoorden, hoe goed je de zaken ook op orde hebt. Ik help graag om de complexiteit samen af te pellen tot een kloppend verhaal: een antwoord dat authentiek is én waar je team houvast aan heeft," aldus Simone.
Communicatieadviseur Laura
Dan een bekend gezicht in onze Bredase wandelgangen: Laura van den Berg (24). Ze werkte stiekem al twee jaar bij KOROKI Communications, dus helemaal nieuw is ze niet meer. Maar inmiddels heeft ze óók een Masterdiploma Communication and Information Sciences van Tilburg University op zak. En sinds 1 april werkt ze fulltime met ons aan de Boschstraat. Dat is zeker wel nieuw(s) en daar zijn we blij mee. Met de meest recente wetenschappelijke kennis in haar rugzak, staat Laura communicatieteams bij met doelgericht advies en vlekkeloos projectmanagement.
Het meest enthousiast wordt ze overigens van duurzaamheidscommunicatie en volgt daarvoor de laatste ontwikkelingen op de voet: “Het onderwerp trok me altijd al aan en sinds mijn afstuderen ben ik er nog meer ingedoken. Ik deed daarbij uitgebreid onderzoek naar frames in proactieve klimaatcommunicatie. De klimaatbewuste organisaties en personen die me vooral inspireren zijn degene die focussen op positieve voorbeelden en innovatie. Uiteindelijk gaat het erom de juiste balans te vinden tussen informeren, inspireren en overtuigen,” vertelt Laura.
Communicatieadviseur Luca
En last but not least: Luca Berkhout (25), geboren en getogen onder de rook van Breda, startte per 1 april als communicatieadviseur. Na haar studie Communicatie werkte ze ruim twee jaar als projectmanager marketing en leerde ze de fijne kneepjes van het marketing- en projectmanagementvak. Die kennis en haar vanzelfsprekende gastvrijheid zet ze nu via KOROKI Communications in bij diverse corporate communicatie- en reputatievraagstukken.
Luca wordt blij van interieurdesign. Daarin komt volgens haar de combinatie van creativiteit, strategie en teamwork ook duidelijk terug. Ze is bovendien niet bang voor een beetje uitdaging: “Verhalen die maatschappelijke impact maken inspireren me, dit was ook de reden om de overstap te maken van marketing naar corporate communicatie. Met je team projecten aanpakken, er alle energie insteken om er samen iets moois van te maken en impact te creëren, groot of klein: daar word ik vrolijk van. Zolang je dichtbij jezelf blijft en de dingen doet waar je goed in bent, kan er ook niet zoveel verkeerd gaan,” vindt Luca.
Kortom, we blijven doorgroeien bij KOROKI Communications. Een keertje sparren met ons over een communicatie- of reputatievraagstuk? We drinken graag een kop koffie met je.
Commenti