top of page
< Terug

Alklima / Mitsubishi Electric: Externe communicatiestrategie voor de energietransitie

De energietransitie raakt iedereen. Het verduurzamen van energiebronnen staat centraal in politieke, maatschappelijke en persoonlijke discussies. Alklima / Mitsubishi Electric, specialist in duurzame klimaatoplossingen, zet al meer dan 25 jaar in op all-electric warmtepompen als toekomstbestendige oplossing. Maar hoe zorg je ervoor dat je expertise zichtbaar wordt én impact maakt in een complex debat? KOROKI ging ermee aan de slag.

De vraag

“Help ons om onze kennis over duurzame klimaatoplossingen toegankelijk te maken en breder te delen. We willen ons profiel versterken en consumenten bewuster maken van hun mogelijkheden in de energietransitie.”

Jeugd VV De Meern.jpg
Het resultaat

We stelden Alklima / Mitsubishi Electric’s externe positionering scherp, ontwikkelden een concreet en strategisch communicatieplan dat resulteerde in structurele zichtbaarheid door externe communicatie, publicaties en sprekersrollen. Dankzij de strategie heeft Alklima een sterkere positie in het debat over de energietransitie.


Kernverhaal > strategie > redactionele kalender > implementatie

Van september 2023 tot februari 2024 werkten we aan een communicatiestrategie die aansloot op de maatschappelijke actualiteit. We startten met een analyse van trends, discussies en het productaanbod. Tijdens de ‘What’s your story’-workshop formuleerden we, samen met de opdrachtgever, een kernverhaal. Want vóór je extern communiceert, is het belangrijk om na te gaan wat je waarom wil communiceren, en aan wie. Dit kernverhaal legden we vast in een strategisch communicatieplan, compleet met kernboodschappen, een redactionele kalender en een praktische toolkit.


Om direct impact te maken, vormden we een communicatieteam op afstand. We ondersteunden Alklima met mediarelaties, pr-advies en de ontwikkeling van creatieve middelen zoals persberichten en sprekerskansen. Dit resulteerde onder meer in een interview met BNR en externe communicatie voor De Groene Clubwekencampagne.

Erwin Tuijtel, adjunct-directeur Alklima / Mitsubishi Electric

Wil je weten hoe we jouw organisatie helpt met externe communicatie en pr?

bottom of page