Via Latus is een netwerkorganisatie in Breda die ondernemers uit de bouw- en vastgoedsector verbindt. Afnemende betrokkenheid van leden dreigde de kracht van het netwerk te verzwakken. Het bestuur wilde de toekomst van Via Latus opnieuw definiëren en vroeg KOROKI om te helpen bij het aanscherpen van de positionering en het formuleren van een lange termijnstrategie.
DE VRAAG
“Hoe zorgen we voor een aanscherping van onze positionering en formuleren we een toekomstbestendige strategie om betrokkenheid van leden te vergroten?”

HET RESULTAAT
Via Latus beschikt nu over een strategisch communicatieplan dat richting geeft aan het netwerk. De doelen en acties voor de komende jaren zijn helder gedefinieerd, met een focus op de kernpunten die belangrijk zijn voor toekomstbestendigheid en ledenbetrokkenheid, zoals verjonging, ontwikkeling en het creëren van een kleiner, betrokken en exclusief netwerk.
POSITIONERINGSWORKSHOP > ONDERZOEK EN ANALYSE > COMMUNICATIESTRATEGIE EN -PLAN
Om de ideeën, meningen en visies van het bestuur van Via Latus op te halen, organiseerden we een interactieve positioneringsworkshop. Hierbij lieten we met behulp van het 'Brand Key Model' de belangrijkste pijlers van de positionering van Via Latus naar boven komen.
Op basis van deze input voerden we een SWOT-analyse uit, waarin sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen helder werden geformuleerd. Deze inzichten vertaalden we naar een lange termijn communicatiestrategie, inclusief een uitvoerbaar plan en kalender. Rekening houdend met de beschikbare tijd, capaciteit en middelen.

MEER WETEN?
Wil je sparren over hoe we jouw organisatie kunnen helpen met positionering?
Comments