top of page

Een werkdag van Laura, junior communicatieadviseur bij KOROKI

Al bijna twee jaar versterk ik ons team als junior communicatieadviseur bij KOROKI. Vandaag mag ik jullie een (werk)dagje meenemen!


Naast mijn werk bij KOROKI Communications, ben ik bezig met afstuderen van de Master Communication and Information Sciences aan Tilburg University. Het leuke van het werken bij KOROKI is dat ik dingen die ik leer tijdens mijn studie meteen in de praktijk kan en mag toepassen. En er is geen dag hetzelfde: de ene dag schrijf ik een blog, zoals nu, de andere dag bereid ik een strategiesessie voor, en weer een andere dag werk ik aan de website of meet ik met een klant. Let’s see wat er vandaag op de planning staat!


07.30 uur: Goodmorning!

Ik start lekker vanuit huis achter mijn laptop met het lezen van het nieuws. Handig om zelf op de hoogte te blijven, maar vooral om te checken of er nog issues spelen die onze klanten betreffen of relevant voor ze zijn. Daarna is mijn mailbox aan de beurt. Even kijken of er sinds de vorige dag nog mails zijn binnengekomen waarop moet worden gereageerd. Dan maak ik mijn to-dolijstje voor de dag. Ik zet het altijd op volgorde, van meest urgent naar minst urgent, zodat ik hem van boven naar beneden kan afwerken.

08.30 uur: Ons nieuwe kantoor

Na een rustige opstart ben ik op kantoor aangekomen. Geen straf, want sinds enkele maanden hebben we namelijk een heel mooi eigen plekje midden in het centrum van Breda! En heel handig, voor mij op fietsafstand.

Met mijn collega’s bespreken we hoe onze to-dolijstjes er vandaag uitzien en of we hulp van elkaar kunnen gebruiken. Als eerst op de planning: feedback verwerken van de klant op een communicatiemiddel dat we hebben opgeleverd, en

daarna reageren op een aanvraag via de mail.







10.00 uur: Communicatieplanning maken

Voor een klant begeleiden we een project waarvoor een communicatieplanning moet worden opgezet. In zo’n planning worden vragen beantwoord als: wat gaan we communiceren, wanneer gaan we dat communiceren, wie zijn ervoor nodig, wie is verantwoordelijk? Ik vind het altijd handig om het zo concreet mogelijk te maken, zo weten alle partijen waar ze aan toe zijn en missen we nooit een deadline.

12.30 uur: Lunch!

Tijd voor pauze. Vandaag is tosti-dag, dus we maken met z’n allen tosti’s. En we gaan nog even een rondje wandelen door de stad.


13.00 uur: Blog schrijven

We schrijven regelmatig blogs. Enorm leuk om te doen! De inspiratie voor de content van de blogs haal ik uit cases op het werk of vanuit de lesstof van mijn studie. Er is altijd wel een onderwerp om over te schrijven en om onze KOROKI-twist aan te geven.

15.00 uur: Vertalen van de website

De afgelopen maanden is onze website compleet vernieuwd. Dat hebben we zelf gedaan. Een groot en leuk project dat eigenlijk nooit echt af is. Dus ook nu niet: er zijn nog enkele pagina’s die van het Nederlands naar het Engels vertaald moeten worden. We hebben namelijk ook een Engelse versie van de KOROKI website voor onze internationale opdrachtgevers. Nu is mijn studie ook volledig in het Engels, dus dit taakje is voor mij a piece of cake.

16.30 uur: De dag afronden

Tijd om nog eens een laatste keer de mailbox door te spitten, het nieuws te lezen en de laatste to do’s af te werken. Dan is het tijd om weer op de fiets naar huis te springen. Tot de volgende!

Officieel zit onze werkdag erop, maar het leuke van ons vak is natuurlijk dat er op ieder moment van de dag (en avond) wat kan gebeuren. Een crisis bijvoorbeeld is niet te plannen, helaas 😉. Bereikbaar zijn voor onze opdrachtgevers vinden we daarom heel belangrijk. En gelukkig is er tijdens de meeste avonden genoeg tijd voor andere dingen dan werk! Tot de volgende! 

PS Spreekt zo’n werkdag jou ook aan? We zoeken momenteel nieuwe collega’s. Lees hier meer, of stuur me een berichtje. Van harte welkom!

bottom of page