top of page

KOROKI’s 5: Goede voornemens

Ngā mihi o te tau hou! Gelukkig nieuwjaar!  

2023 was in vele opzichten een goed, druk, leerzaam, leuk, intensief en mooi jaar. Als dat de voorbode is voor 2024, kijken we er enorm naar uit wat dit jaar voor ons in petto heeft. Er is altijd genoeg te zeggen over goede voornemens. Het beste goede voornemen is misschien wel het voornemen om je goede voornemens vol te houden en te realiseren. Maar met wat tips in het achterhoofd (zoals deze praktische tips, of deze van Harvard Business School Professor Hirotaka Takeuchi), doen we toch een poging. Want ook wij hebben goede voornemens en die delen we graag. En door het te delen zorgen we vast voor wat ‘social pressure’ om het waar te moeten maken, toch?   

1. Meer partnerschap in plaats van ‘uurtjes, factuurtjes’  Een klik met onze opdrachtgevers vinden we één van de belangrijkste pilaren in de samenwerking met onze klanten. Want alleen als die klik er is, kun je met elkaar bouwen aan de lange-termijn communicatie- en reputatiedoelstellingen. Dat is ten slotte een kwestie van de lange adem. Voor ons betekent partnerschap dat we niet alleen advies geven als externe consultants, maar dat we ook naast jou en jouw (communicatie)team staan als een echte partner bij de implementatie van jouw communicatiestrategie. Dat vereist vertrouwen ín en flexibiliteit ván elkaar. Niet altijd makkelijk en vaak minder vluchtig dan losse projecten op ‘uurtje, factuurtje’. Maar die uitdaging gaan we graag aan. 

2. Kijkjes buiten onze eigen keuken  Inspiratie en vernieuwing houden ons scherp en fris. In 2024 willen we nog vaker een kijkje nemen in andermans keuken, ook buiten ons vak. Hoe kijken anderen naar communicatie en reputatie? Wat maakt het verhaal van de ander zo sterk? Wat kunnen we van elkaar leren? Er staan al workshops met de advocatuur en een voorloper in duurzaamheid op de rol. Maar de agenda zit wat dat betreft nog lang niet vol. Dus….wie volgt? Laat het ons weten! 

3. Aan de slag in de zorg  Wij hebben een hart voor maatschappelijke betrokkenheid en geloven in een breed portfolio. Want hoe meer diversiteit in sectoren, hoe meer we worden geïnspireerd en kunnen leren van anderen. Op ons verlanglijstje voor dit jaar staat dan ook een sector waar we momenteel nog niet voor werken, namelijk de zorgsector. Laat het ons dus vooral weten als jij een match weet (of bent..) voor ons! 

4. KOROKI in een nieuw jasje  “Bij de loodgieter lekt het ook wel eens”, wordt wel eens gezegd. We kwamen erachter dat dat ook voor ons gold op sommige gebieden. Want hoe tevreden onze klanten ook zijn met ons advies en ondersteuning, onze eigen winkel kon ook wel een likje verf gebruiken. Afgelopen jaar hebben we daarom hard gewerkt aan vernieuwde kernboodschappen en onze eigen strategie. Wat zijn we blij met het resultaat! We'll keep you posted! 

5. Successen vieren in de buurt  Ons kantoor bevindt zich in het hart van Breda aan de Boschstraat, een iconische straat met genoeg gezelligheid. Zonde dat we onze buren nog niet goed genoeg kennen. Niet omdat we niet vaak dingen te vieren hebben, maar omdat we er soms nog te weinig tijd voor nemen. Dat moet anders in 2024. Dus voor onze maandelijkse borrels en het proosten op successen, staat een lokale kroegentocht op de planning. Van buurtcafé De Bossche Poort tot het iconische biercafé De Beyerd: here we come. Een keer aansluiten om kennis te maken? Wees welkom!   

Wij kijken weer uit naar een mooi 2024 vol nieuwe kansen, samenwerking en successen. Maar -veel belangrijker-: we wensen jou en je dierbaren alle goeds en gezondheid toe. Tot snel!   

bottom of page